środa, 12 czerwca 2013

Jak zacząć dobrze dzień

Tak na szybko, bo obowiązki gonią :).

Oddając się porannej lekturze innych blogów, naszła mnie chęć na pancakes'y (nic nowego u mnie ;p) z truskawkami, bo to tak ładnie sezon się zaczął, a ja jeszcze nic z nimi nawet nie upichciłam, więc dziś są szybkie truskawkowe pancakes :). Bazowałam na przepisie z Runnersa, ale wiadomo, że tez trochę pokombinowałam:

1 szklanka mąki pełnoziarnistej
łyżeczka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody oczyszczonej
1 jajko
1 pół opakowania jogurtu naturalnego
2 łyżki oleju
szczypta soli
siemię lniane
masło
TRUSKAWKI <3

* Przygotowujemy dwie miski: jedną na suche składniki, drugą na mokre
* W pierwszej mieszamy mąkę, sól, proszek i sodę
* W drugiej roztrzepujemy jajko z cukrem, dodajemy olej i jogurt. Ja gdy masa jest zbyt "sucha" dodaję troszkę wody (można też mleko)
* Mieszamy składniki suche i mokre
* Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy masło i na małym ogniu smażymy placki - pilnować tego ognia, bo można sobie przez chwilkę nieuwagi zepsuć śniadanie ;]
* Na górę dodajemy truskawki, bądź ten inne owoce i wbijamy je w ciasto
* Po chwili odwracamy placki na drugą stronę i smażymy do zarumienienia
* Na koniec posypujemy siemieniem lnianym. Ja również polewam odrobinę sokiem malinowym, można posmarować czekoladą, dżemem - opcji jest całe mnóstwo.

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz