piątek, 18 kwietnia 2014

Kotleciki z pieczarkami i dipem czosnkowo-pomidorowym

Kolejna odsłona wege kotlecików. Przyznaję, że coraz lepiej i szybciej mi wychodzą, a nie, gdy zaczynałam swoją przygodę z wege kotletami, rozpadają się na patelni, nie trzymają kupy ;).

O poprzednich pisałam TUTAJ.





SKŁADNIKI

20 dag pieczarek
1 cebula
pęczek natki pietruszki
2 jajka
4 łyżki mąki pszennej razowej
50 g jogurtu naturalnego
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 ząbek czosnku
sól, pieprz, gałka muszkatałowa
olej do smażenia

(opcjonalnie) otręby owsiane, bułka tarta

PRZYGOTOWANIE

Kotlety:

Pieczarki, cebulę i pietruszkę pokroić (ja wrzuciłam razem do malaksera). Jajka roztrzepać z solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Dodać mąkę i wymieszać na gładką masę. Dodać pieczarki, cebulę i pietruszkę i połączyć w jedną masę. Jeśli masa jest zbyt wodnista można dodać płatki owsiane, otręby, lub bułkę tartą w celu jej zagęszczenia (w przeciwnym razie kotlety nie będą się lepić i rozwalać na patelni). Następnie formujemy kotleciki i smażymy na rozgrzanej olejem patelni z obu stron.

Dip:

Jogurt wymieszać z koncentratem, dodać zmiażdżony ząbek czosnku i odrobinę pietruszki. Doprawić solą i pieprzem. podawać z kotletami. 



(Przepis modyfikowany na podstawie przepisu z książki "Dania wegetariańskie", wyd. Twoja Kuchnia)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz