piątek, 14 czerwca 2013

Skradziony Dhal

Skradziony bo z TEGO przepisu.

Czym ten Dhal (Dal) tak w ogóle jest? Jest to danie z kuchni indyjskiej przyrządzane z roślin strączkowych i różnych dodatków. Ta wersja jest sporządzona w postaci curry.

2 kalarepy
0,5 kg buraczków (ja kupiłam takie Lidlowe już ugotowane)
botwinka
1,5 szklanki suchej soczewicy
1 mały słoiczek przecieru pomidorowego
łyżka curry
łyżeczka kuminu
łyżeczka kolendry
łyżeczka imbiru (ja dodałam z przyprawy)
3 ząbki czosnku
sok z 1 cytryny
natka pietruszki
chilli (również przyprawa)
oliwa
sól

* Soczewicę zalewam wodą i moczę przez noc
* Następnie gotuję na małym ogniu ok. 5-10 minut (pamiętać o ściąganiu piany)
* W tym czasie na patelni podgrzewam olej/oliwę i prażę curry, kumin i kolendrę - ok. 5 min.
* Następnie dodaję do przypraw pokrojoną w kostkę kalarepę i równiez podgrzewam kilka minut
* Kolejne dorzucane są buraczki, pokrojone w plastry i także podgrzewane kilka minut
* Po chwili dodaje soczewicę wraz z wodą, w której się gotowała, solę potrawę i gotuję ok. 10 min.
* Dodaję pokrojoną botwinkę (kilka listków zostawiam do ozdoby), przecier, sok z cytryny oraz czosnek i jeszcze kilka minut gotuję na małym ogniu
* Doprawiam chilli, posypuję pietruszką i botwinką
* Podaję z kaszą

Przyznam, że bałam się tego przepisu, ale danie wyszło na prawdę pyszne i zdrowe. Została mi spora porcja, więc obiad na jutro mam już zapewniony :).



1 komentarz:

  1. Ojej, jak miło! Bardzo się cieszę, że potrawa smakowała :)

    OdpowiedzUsuń